آدینه دلبران

آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

فیض‌کرمیان خاطرنشان کرد: رهنمودهای روشنگرانه امام راحل(ره) جایگاه زن ایرانی را آنچنان ارتقاء بخشید که امروز زنان ایرانی در ردیف صبورترین، متعهدترین و متخصص‌ترین زنان دنیا قرار گرفته‌اند.

به گفته امام جمعه دلبران، زنان و نقش اثرگذار آنان در دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جایگاه خاصی یافته‌اند و این به خاطر جایگاه رفیع و ارزش‌هایی است که در اسلام برای زنان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه زنان در پرتو معنویت و عظمت انقلاب اسلامی به این واقعیت رسیدند که اسلام برای آنها هویتی انسانی قائل است که ریشه در گرایش‌های عالی دارد ، تصریح کرد: الگوگیری از مکتب حضرت زهرا(س) بزرگ بانوی عالم بشریت بزرگترین هدفی است که زن مسلمان در زندگی خود دنبال می‌کند و از آن غافل نمی‌شود.

فیض‌کرمیان متذکر شد: زنان متعهد در دوران انقلاب اسلامی نقشی ماندگار از خود به جای گذاشتند و به همگان ثابت کردند که شخصیت زن مسلمان در تبعیت از الگوهای مصرفی غرب و مد و مدپرستی و آنچه آنها برایش به ارمغان می‌آورند نیست.

وی تصریح کرد: آنها ثابت کردند، چیزی که بر اعتبار و ارزش زنان می‌افزاید نجابت، شرافت و فداکاری در راه آرمان‌های اصیل دینی است که خداوند به آنها ارزانی داشته است.

امام جمعه دلبران در ادامه به رفتار و کردار پیامبر مکرم اسلام(ص) نسبت به حضرت زهرا(س) اشاره و آن را حاکی از احترام اسلام به زن دانست و یادآور شد: این شیوه رفتار  می‌تواند منشأ برخورد و رفتار صحیح مردان با زنان واقع شود.

امام جمعه دلبران خاطرنشان کرد: اسلام نه تنها شخصیت مسخ شده زن قبل از اسلام را زنده کرد، بلکه او را صاحب امتیازاتی نمود که قبلا هیچ فردی و آئینی بدان توجه نداشت.

وی تصریح کرد: تا پیش از ظهور اسلام زنان نه تنها از حقوق فردی محروم بودند، بلکه حضور آنها در فعالیت‌های اجتماعی نیز متصور نبود.

فیض‌کرمیان اضافه کرد: با فرمان دین الهی زنان از تحقیر و توهین رهایی یافته همچون مردان قابلیت پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی را یافته و نقش نظارتی آنها مورد تأیید واقع شد و  بر خلاف رسم متداول آن زمان که زنها را مالک چیزی نمی‌دانستند و او را از تصرف در سرمایه خویش منع می‌کردند زن صاحب اختیار و مالک سرمایه‌ای شد که بدست آورده بود.

امام جمعه دلبران در پایان اظهار داشت: زن در تمدن اسلامی، پیش و بیش از آن که جلوه و تکلیف بیرونی داشته، به بنیان‌گذاری سیاست‌های عمیق تربیتی در بستر خانواده همت گماشته و با تامین پشتوانه تربیت و آرامش و استحکام خانواده، هر زمانی که نیاز به حضور و ظهور در صحنه‌ها و میادین اجتماعی را تکلیف پنداشته است، دوشادوش مردان، مبادرت کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ جمعه 25 فروردين 1394برچسب:, ] [ 11:57 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب